Creamos este blog de blogs coa intención de que sexa un espazo útil para tod@s docentes, pero en especial para @s estudantes do segundo curso de Educación infantil. Nel recolleranse recursos para traballar a Educación para a saúde no aula. Ao ser un blog colaborativo o resultado final resultará da suma e da interrelación do traballo de tod@s. A opinión d@s lector@s tamén é importante; esperamos que as compartades deixando algún comentario. Un saúdo.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
25 comentarios:
Bos días, aínda que logo de ler esta noticia moi bos non son.
Sería de moi inocente dicir que que triste me parece que aínda sucedan estas cousas en pleno século XXI porque claro que suceden, a diario, é unha realidade social.
Chamame moito a atención que en toda a noticia nomease aos compañeiros do rapaz pero en ningún momento sae a familia. A pesar do que se di na noticia de que era unha persoa complexa a miña percepción é que isto moi certo non era.
Como di a noticia ao final agora xa é demasiado tarde, polo menos para Andrea pero que saian a luz estas noticias e que a xente se escandalice e se entristeza lendoas esperemos que fagan que non siga sucedendo e non teñamos que seguir dicindo xa é demasiado tarde para...
Penso que estamos nun mundo no que queda claro que todos non somos iguais, pero estou a ver que non todo o mundo o ten tan claro. Da igual se este rapaz era homosexual ou non seguramente nin sequera llo preguntaron. O feito e que o xuzgaban por levar uns pantalóns rosas e ter as uñas pintadas. ¿Desde cando temos que vestir todos iguais?, non podemos xulgar a ninguén pola súa apariencia física nin pola súa orientación sexual, compartiremos a súa opinión ou non pero sempre ten que existir o respeto.
Deberíamos mirarnos todos un pouco máis ao espello e ver que igual non somos tan perfectos coma cremos pero que ninguén nos martiliza por elo, e que ser diferentes fainos especiales.
Cora Trigás Santana
La verdad es que esto parece subrealista que aún en los días en los que vivimos siga habiendo esta discriminación.
Que importa si una persona se viste de color rosa o se viste de color negro, ¿que pasa que el color negro hace a la gente mas fuerte? es absurdo ya que lo que caracteriza a la persona es como es en si la persona y no la ropa que pueda llebar.
Aquí se ve que en determinados aspectos la sociedad no avanza sino que se queda paralizada y que pretenden volver a aspectos que se han quedado atrás. (las niñas vestidas de rosa y los niños de azul, las niñas haciendo las cosas de casa y los niños trabajando en una oficina...)
Ante el maltrato que este chico sufría, y que ahora sale a la luz yo me hago una pregunta ¿por que la gente habla ahora que el ya no está, y no se preocuparon de hablar antes para poder buscar una solución? con esto quiero reflexionar en que hay cosas que no se pueden permitir y dejar pasar, sino que debemos de actuar en el momento, para que nuestra actuación no llegue tarde si es que llega.
Ana Fernández
Sin comentarios.
Parece que aún seguimos viviendo en Edad Media.
No sé a dónde vamos a llegar.
Un saludo,
Chus Martín Touriño
La noticia es tan cruda como la realidad que se esconde detrás de ella. Cada cierto tiempo leemos en los periódicos noticias como esa: o porque era homosexual, o estudiaba mucho,... El caso es que no se puede ser diferente.
Todas nos escandalizamos al leerlo, pero si hacemos verdadera autocrítica encontraremos en nuestras vidas momentos en los que hemos criticado o rechazado a alguien sólo por ser diferente a nosotros.
Queda todavía un largo camino por andar y creo que todas tenemos mucho que cambiar en nuestras propias actitudes para conseguir un mundo donde distinguirse de los demás no suponga un problema. Desde luego, se ve que no podemos confiar en nuestros políticos, en las instituciones y en la justicia, ya que muchas veces restan importancia a este tipo de sucesos. Se ve que tienen asuntos más importantes entre manos. Por eso, si todos supiésemos comportarnos como personas, ser tolerantes y respetar a los demás sin esperar a que otros los que den el primer paso, este chico y las demás víctimas, seguirían aquí.
Hola!!
Me parece increible que aún sucedan estas cosas. Como si no hubiera temas más importantes en nuestra sociedad y más duros que hay que hablar de un chico por llevar pantalones rosas...Porque todos tenemos que ser iguales, vestirnos igual, peinarnos igual?? Porque no vivir la vida que se te brinda y respetar a las demás personas que sean felices a su manera, porque hay personas que se visten y actuan de manera "normal" y no son felices y otras personas que se visten como quieren, que quieren ser ellos mismos disfrutan se gustan a si mismos y son felices. Porque no preocuparnos de los niños que pasan hambre, o de la obesidad y nos centramos en temas de machismo, de orientación sexual? Hay que querer a las personas por como son y como nos tratan no hay que juzgarlas por como vistan o por su orientación sexual. Si ese chico es feliz, porque querer reirse de el para quitarle la felicidad? Estamos en una sociedad de libertar y de derechos, pues seamos libres a nuestra manera, hay que aprender a respetar no solo los niños, sin duda más los adultos.
Tania Suárez.
Esta es la realidad de hoy en día, la que nos rodea, por muy triste que sea. Y lo peor de todo es que ya casi ni nos asustamos, todos somos culpables por dejar que estas cosas sucedan, somos diferentes, pero no por ello hay que machacar una persona hasta hacerla creer que su vida ya no merece la pena.
Deberiamos pensarlo, y ayudar a gente que veamos que sufre, denunciar estas situaciones y pensar que cualuier dia, puede ser alguien de nuestro entorno más cercano.
Quería añadir en enlace de un capítulo de Los Simpson en el que Homer es llamado por Burns por vestir u¡camisa rosa en el trabajo( había desteñido la gorra de Bart). No lo he encontrado , pero refleja esta realidad
Sheila Alvarez Hijosa
No tengo muy claro de que nos escandalizamos por leer noticias de este tipo ya que estas situaciones están a la orden del día e, incluso, en muchas ocasiones, somos testigos de las burlas de las que son víctimas estas personas y nos quedamos de brazos cruzados, por miedo, vergüenza o poca capacidad de reacción, no lo se. Lo que debemos es empezar a mirarnos a nosotros mismos, ser conscientes de que somos diferentes a los demás, que tenemos defectos y virtudes y por supuesto, educar en la tolerancia.
Para empezar este comentario me gustaría decir que me parece muy triste que la gente utilice las redes sociales con estos fines, martirizar a una persona, reírse de los demás… ni que ellos fueran perfectos. ¿Piensan que ridiculizándolos son más valientes? ¿A dónde vamos a parar? ¿Tan triste es la vida de estos jóvenes que lo único que tienen que hacer es criticar a los demás? Seguramente la gente que hace esto es porque no se valora y tiene la autoestima muy baja y para ello critica a los demás para sentirse mejor.
Parece que la sociedad avanza y que empezamos a aceptar a todo el mundo, pero con noticias como esta vemos que no es así, que nos dejamos llevar por las apariencias y que a la mínima damos la espalda a la gente que se sale de lo “normal”.
Como docentes no podemos dejar que esto pase, tenemos que involucrarnos con nuestros niños, haciéndoles entender que todos somos diferentes y debemos de querernos tal y como somos al mismo tiempo que tenemos que aceptar a los demás. Como dicen mis compañeras no debemos dejar que esto ocurra para llevarnos las manos a la cabeza y pensar que ahora ya es tarde. Espero que este caso haga reflexionar y que aunque para Andrea ya es tarde no lo sea para otro niño.
Penso que estes casos se dan cada día en moitas escolas e por iso se deberían tomar medidas para solucionar este tipo de problemas antes de que sexa demasiado tarde, como neste caso. Cada persoa é un mundo e non por vestirse de diferente maneira debe ser criticado.
Ao igual que a miña compañeira Andrea, tamén me chamou moito a atención que ao largo da noticia non se nomeara a familia.
Cristina Núñez Ouzande
Boas noites. Que se pode dicir despois de ler unha noticia semellante? Penso que pouco, e sobretodo, pouco que sexa novo e diferente ao que se dixo moitas outras veces ante situacións similares. O certo é que,como ben din as miñas compañeiras, todos nos escandalizamos cando lemos unha noticia deste tipo, pero tamén é certo que cousas así seguen sucedendo. Por iso, o único que se me ocorre é preguntar: entón, por que ocorre? A verdadeira realidade é que aínda nos queda moito por avanzar,como concluimos desta noticia. Aínda nos quedan moitos estereotipos que destruir, e moitas actitudes que mellorar. E un ámbito perfecto para tratar isto,ademais de dende o familiar, é o escolar. E nós, como futuros docentes, poderemos poñer o noso gran de area.
Al ver este artículo me ha dado a entender que el chico tenía una baja autoestima y se veía que le importaba más los comentarios de las personas que le rodeaban y se comía la cabeza por ello hasta tal punto de llegar al suicidio, que ingorarlos y levantar la cabeza con orgullo de mostrar que si le gusta el rosa o el leopardo o lo que sea, deberia ser respetado como otra persona cualquiera, y que a quien no le guste, que le eche sal!!. Yo tuve mi época de vestir como una gótica, y os aseguro que me daba igual lo que la gente pensase, mientras te sientas tu a gusto con lo que pongas ya está, y al resto que le den morcilla.
Jennifer Barroso Delgado
Como todas as compañeiras xa tocaron todos os aspectos salientables da noticia so reflexionar e incidir no papel que os mestres e pais teñen que xogar neste problema do bulling ou acoso escolar. Atención ás persoas que se sinten acosadas, olvidarse do "son cousas de nenos", observar con atención e tomar partido en canto teñamos a máis mínima dúbida de si se está producindo. Educar aos nenos no respecto absoluto á liberdade e a individualidade dos outros e nunca deixar pasar unha inxustiza, nin na clase como mestras, nin na casa como nais.
Sigo diciendo como en muchos otros posts anteriores que no sé de qué nos sorprendemos. Esto pasa y todos nosotros somos los culpables.
Cada uno tiene su manera de vestirse, de expresar cómo se siente de la forma que se prefiera.
Me parece patético: primero, juzgar por la apariencia exterior. Si no conoces a una persona ni su historia mejor te quedas al margen y sin decir nada. No sabes cómo pueden impactar tus palbaras en los demás. Y segundo: con respecto a la homosexualidad, es una barbaridad no aceptarla en pleno siglo XXI. Maduremos, por favor.
Me parece importante por otro lado, como dice Jennifer, trabajar la autoestima en los niños, es algo fundamental para que no sucedan estas cosas y tambíen educar de forma razonada y de la manera más adecuada para evitar situaciones de acoso escolar que, por desgracia, son muy frecuentes.
Un saludo.
López Areal Mª de la Paz.
Non o podo crer. Acosado por vestir rosa? Pero en que mundo vivimos? que mentalidade temos?
Cada un pode vestir como queira, e polo tanto non debe ser xulgado nin criticado por vestir dunha determinada maneira. Porque cada un de nos ten un gusto diferente e polo tanto teremos mil maneiras de vestirnos.
Deberiamos de practicar máis a autocritica e deixar de xullgar os demais.
Estefanía Sánchez de la Fuente
Yo no concibo que con los progresos que se han producido actualmente, tanto tecnológicos como a nivel social sigan ocurriendo estas cosas. Somos la sociedad y probablemente la más joven la que pide igualdad y libertad y, es incomprensible ver como somos esa misma sociedad la más perjudicial.
Este solo es uno de los muchos casos que existen y de los niños/as que lo sufren en silencio y que al final acaban por optar por el suicidio, aunque creo que deberían antes recurrir a otras soluciones porque no creo que haya nadie externo que pueda acabar con nuestra vida. Aún así, también si se piensa bien, es muy difícil vivir constantemente pero estas personas deberían saber que tienen a mucha otra gente que las quieren ayudar, que los entienden...yo creo que el principal problema es ese: se sienten solos. En cuanto a los partidos políticos me parecen vergonzosas algunas de las medidas que intentan adoptar.
Yo solo espero que poco a poco la sociedad vaya cambiando y que esto se acabe porque cada persona es libre para vestir como quiera si no le hace daño a nadie.
Cristina Rodríguez Iglesias
Como dice Lorena, noticias como esta están a la orden del día. Nos asombramos de que un chico de apenas 15 se suicide por esa razón, pero nadie de nosotros somos conocedoras de lo que ese niño manifestaba en su interior. Nadie sabe por que se decidió por esa solución en lugar de otra. Tal vez no tenía el suficiente apoyo y cariño que necesitaba.
Da igual como seamos, da igual si nos gusta el rosa o no, si no atraen los hombres o las mujeres, eso todo es indiferente. Lo importante es que todos somos personas, cada uno con sus gustos y sus formas de pensar, y todos debemos respetarnos. Con tantos avances como existen en el siglo XXI, parece mentira que asuntos como el color de la ropa no hayan avanzado.
Despois dos comentarios das miñas compañeiras pouco teño que engadir, pois xa reflexan moi ben que a alarmante situación de acoso escolar que moitos nenos están vivindo no noso país e fóra, é un reflexo da nosa sociedade. Algo está fallando nela para que tódalas semanas vexamos noticias tan desesperanzadoras coma esta.
Gustaríame salientar con respecto á homosexualidade, e en xeral, ás diferentes orientacións sexuais, que a cuestión non radica en entender e compartir a mesma idea respecto á orientación sexual de cada un, senón no respeto. Eu enténdoo como o ámbito da relixión. Existen diferentes crenzas relixiosas. Eu podo ter unha e o meu compañeiro outra e non teño porque compartir a súa, nin ter as mesmas ideas ca el, pero pode ser igualmente o meu amigo, xa que esa é só unha parte del.
Debemos saber discernir o que unha persoa é, e o resto dos seus complementos. Para min, as persoas non se miden pola súa orientación sexual, relixión, posición social… senón pola súa esencia. Deberiamos deixar de tomarnos as opinións contrarias ás nosas como un ataque persoal, e entendelas dentro das cualidades que fan a esa persoa única.
Alba Souto Pereira.
Buenas noches!
La personas que acosan a otras ya sea por su vestimenta, condición económica, religión, cultura... tienen un seri problema y necesitan ayuda de inmediato.
Hoy en día, sabemos que esto sigue sucediendo tanoto en la escuela como fuera de ella y pienso que a veces no sólo son los alumnos los que tienen la culpa de que una persona se sienta ma consigo misma. Los profesores y los familiares también tienen parte de culpa, ya que si la educación no fuera de esa forma, alomejor los niños no serían así, y pasarían de temas como estos.
Debemos conseguir en un futuro, lo más temprano posible, la igualdad de todos, en el sentido de que cada uno vista a su manera, tenga la religión que tenga... sin burlarnos de ellos.
Sinceramente creo que tal como está el sistema educativo español, esto no va a ser`posible, pero debemos luchar por las cosas que realmente queremos y pensamos que no están bien hechas.
Un salúdo, María Carrera García!
A expresión "vive e deixa vivir" parece non ter cabida na nosa sociedade. Noticias como estas non deberían sorprendernos moito, xa que como dixeron alungas compañeiras, a discriminación e cousa de todos porque a todos nos afecta e porque as veces, aínda que sexa sin querer, discriminamos tamén.
Nas escolas é plenamente coñecido o uso de adxectivos discriminatorios cara a alguén que non gusta por algunha razón, a aqueles nen@s con comportamentos alexados do tradicionalmente masculino ou femenino. Términos como "maricón" ou "mariquita" seguen sendo comúnmente utilizados nas aulas, a veces aínda se chega a máis usando violencia física, marxinación... e por desgracia unha palabra pode ferir e ata matar a unha persoa, e deixarse levar polo que pensa a maioría que é correcto non é tal.
Cando noticias como estas nos tocan un pouquiño o corazón é cando nos damos conta que teríamos que empezar por autocriticarnos.
Mentras non se brinde apoio para superar os problemas que trae a sociedade, casos como este van seguir ocurrindo, porque sempre vai haber homofobia e discriminación.
Creo que en casos como estes hai dous frontes nos que debemos traballar. Por un lado hai que brindarlles apoio as persoas que sofren acoso, hai que respaldalas e lograr fomentar unha maior autoestima nos xovenes para que non dependan tanto das opinións e comentarios dos demáis. Seguros de si mesmos e da súa liberdade para expresarse, para desenrolar a súa personalidade, tal vez non lles importará tanto o que dicen ou pensan deles terceiras persoas.
Por outra banda debemos traballar cos verdadeiros responsables, ese grupo de xente que difruta atormentando os demais, non olvidemos que estamos falando de adolescentes, non xente adulta, son persoas que aínda se están formando na sociedade, e deberían ir aprendendo valores morais, de diversidade, de respeto, de convivencia porque eso enriquece.
Porque todos estamos influidos por o lugar no que medramos creo que o acoso é unha conducta antisocial que non debemos tolerar e menos aínda ignorar, "A educación terá por obxecto o pleno desenrolo da personalidade humana no respto os principios democráticos de convivencia e a os dereitos e liberdades fundamentais" (Constitución Española, artigo 27)
Preocuparnos algo máis no tema da sexualidade, e das sexualidades minoritarias, das orientacións sexuais e das identidades de xénero, non deixando que os nen@s desenrolen perxuizos e ideas equivocadas.
Tamén penso que Internet se nos está indo das mans.
Deixovos un vídeo para pensar: "Vestido nuevo": www.youtube.com/watch?v=JMaKydi0p7o
Ola!
Parece mentira que despois de ler esta noticia aínda siga sucedendo estas cousas hoxe en día.
Non todos somos iguais, nin nos temos que vestir igual, pero polo que se ve coa noticia, en plena actualidade aínda non se debe comprender.
Claramente podemos ver con isto como se estiveramos volvendo a tempos atrás, onde o home tiña que ser un home feito e dereito e vestir coma un come e a muller aquela ama de casa e vestida con saia.
No todos somos iguais e como futuros docentes temos que aclarar estes tipo de conceptos na escola xa que como ven din moitas das miñas compañeiras parece mentira que en pleno siglo XXII suceda isto coa forma de vestir e por ser homosexual.
Un saúdo.
todos nos sorprendemos al ver este tipo de noticias, pero realmente quien causa que estas cosas puedan llegar a pasar? por qué cuando nace un bebé las niñas lo llevan todo rosa y los niños lo llevan todo azul? deberíamos pararnos a pensar en estos pequeños detalles que hacen que ya desde pequeños encasillemos a los niños/as y creemos este tipo de estereotipos, que a la larga pueden producir graves problemas como el que aquí se ve reflejado.
El cambio debería empezar desde la cuna para no tener que arrepentirnos más tarde.
A solución desta problemática sería a educación na diversidade e a posta en situación "non fagas o que non che gusta que che fagan".
Sonia Vázquez Álvarez
Só poido dicir: INCREIBLE.
Que estemos en pleno siglo XXI e sigan pasando estas cousas non me parece real. Creo que a nosa sociedade está educada dunha maneira que as nenas leven cousas rosa, e os nenos azul. Se te paras a pensar podería ser totalmente diferente, nenos rosa e nenas azul ou vermello se a sociedade estivera educada doutra maneira.
Por outro lado, unha experiencia persoal, coñezo a unha familia onde ao neno o educaron xogando con muñecas e a nena xogando con coches e a ningún deles lles pasou nada nin son un "bicho raro".
Un saúdo.
Publicar un comentario