A partir de 1956, a Asemblea Xeral das Nacións Unidas recomendou que se instituyera en todos os países un Día Universal do Neno, para consagrar á fraternidad e á comprensión entre os nenos do mundo enteiro e destinaríase a actividades propias para promover o benestar dos nenos do mundo.
O día 20 de Novembro de 1989 foi aprobada pola Asemblea das Nacións Unidas, a Declaración sobre os Dereitos do Neno, desde entón nesta data celébrase o "Día Universal da Infancia".
Con esta declaración recoñécese por primeira vez a ciudadania dos nenos e nenas e téñense en conta tres aspectos fundamentais:
- Dereito a ser protexido fronte a certas clases de conduta (abandono, malostratos, explotación).
- Dereito a acceder a certos beneficios e servizos (educación, atención sanitaria, seguridade social).
- Dereito a realizar certas actividades e a participar nelas.
25 comentarios:
El día del niño, al igual que cualquier otro día que se dedique a alguien, no es un solo día, es todos.
En este día pretendemos reclamar y poner de manifiesto los derechos y libertades de los niños, las cuales se deben practicar todos los días dentro del aula y fuera, en casa, en la calle, en todos los lugares, debemos concienciarnos.
SHEILA ALVAREZ HIJOSA
Me parece que el vídeo esta muy bien para este día, se ve que tiene mucho trabajo por detrás. La creación de este vídeo es una buena manera de fomentar la colaboración entre toda la gente de la escuela.
Aun así pienso lo mismo que mi compañera que no solo debe haber un día sino que deben ser todos los días del año. Los niños siempre son importantes y hay que hacer verles que lo son.
Un saludo
Katya Morandeira Cacho
Me parece muy importante lo que comentan las compañeras, los días internacionales son anecdóticos, lo importante es que eso que se celebra esos días se mantenga durante todo el año y sea permanente en los alumnos. En el colegio de mis hijos el aula de 5º de Infantil está en el recibidos, donde los padres esperamos la salida de nuestros hijos. Hoy la profesora había colgado un libro en el que se podían leer los Derechos del Niño ilustrados con dibujos de los alumnos. Todos los padres hicimos cola para verlo, los que tienen hijos en el aula ilusionados por ver el trabajo de sus hijos, y los demás padres interesados por lo que se celebraba. Una binita forma de implicar a los padres en el trabajo y las actividades del centro, proporciona comunicación e información que puede servir para que los temas tratados en clases continúen en casa.
Os dereitos dos nenos deben ser coñecidos por todos. E o vídeo que se mostra é unha boa maneira de tranmitilo, paréceme ideal para poñer neste día da Infancia. Nel podemos ver que detrás se esconde moito traballo, non só na montaxe do vídeo senón na súa elaboración.
Paréceme moi importante resaltar, que nel tamén se mostra como os nenos traballan en grupo e colabaran entre todos para poder elaboralo. Detrás deste vídeo hai moito traballo, tanto por parte do profesorado como dos nenos que traballan coas súas mans elaborando diferentes fichas. Debemos fomentar máis actividades deste tipo na que os nenos poidan manipular as pinturas e traballen en grupo, axudándose uns aos outros.
Cristina Núñez Ouzande
Estoy totalmente de acuerdo con mis compañeras, a pesar de que sea un día en el que se celebran a nivel mundial, debe promoverse estos derechos diariamente y en todos los ámbitos de la vida.
Aun así, considero que es útil el día Mundial de los Derechos del Niño, pues a partir de ahí algunos profesores realizan diversas actividades con los niños para que ellos sean conscientes de existen unos derechos propios de ellos independientemente del lugar en el que se encuentren y que nadie puede impedírselos.
Por esta razón actividades como el vídeo u otras realizadas en este día, como nos comenta María Miguélez, me parecen muy interesantes.
Ao igual que dixo hoxe a mestra na clase, eu non estou dacordo cos días de...
Non me gustan esas etiquetas que se poñen a certos días no ano como o de hoxe, aínda que teño que dicir que se tivera que aceptar algún problamente sería este.
Eu, ao igual que di Iria co seu comentario, creo que estes dereitos que dos que hoxe son o día debense demostrar e promover día a día e non un só día no ano.
Aínda que con este evento, como vemos co vídeo do post, saen cousas moi interesantes como é o traballo destes alumnos, que ademais de pasalo ben, como se ve no reultado, aprenden a traballar ne equipo.
Boas noites! Eu tamén penso que os "Día de..." son simplemente un símbolo. Creo que non é un bo sinal que exista un "Día de...", xa que cando precisamos marcar un día específico para que todo o mundo se lembre e reflexione sobre unha causa, é que esa causa non está moi normalizada no noso día a día. Poño un exemplo: o día internacional contra o maltrato; cada semana vemos nos noticiarios novas de persoas, normalmente mulleres, feridas ou asasinadas a mans das súas parellas. Suponse que ese día existe para lembrar esa causa. Para lembrarnos desas persoas e tratar que as cousas cambien. Pois o mesmo sucede co Día Internacional do Neno. Existe un Decálogo dos dereitos do neno, o cal consultei, e penso que todos deberiamos reflexionar sobre el. Pero non só hoxe, senon todos os días. E nós con máis razón, pola futura labor que deberemos desempeñar. Tamén sería importante que ese decálogo se tratara na clase cos nenos.
Copiei a continuación os tres dereitos que penso que aínda se atopan máis vulnerados:
"-El niño tiene derecho a convivir en un hogar organizado; en un ambiente que responda a sus necesidades fisicas y espirituales, para el mejor desenvolvimiento y desarrollo de su ser."
"-El niño tiene derecho a escuelas higiénicas, con aire, luz, espacio y mobiliario adecuado, situadas en zonas salubres y apartadas de los centros de vicio."
"-El niño tiene derecho a un código de protección que formule leyes de acuerdo con las necesidades de la época, que recopile la dispersa legislación al respecto, para que de un modo claro y preciso se determine la protección que le corresponde."
Buenos días!
Estoy totalmente de acuerdo con el resto de mis compañeras. El pasado lunes escuché en la radio que era el día del hombre y ayer el día del niño, dentro de poco se celebrará el "día de la patata", si es que no existe ya.
Los derechos del niño deberían de estar presentes cada día, cada momento. Hoy más que nunca, y en este caso a nivel español, deberíamos ser muy conscientes de que a demasiados niños se les está privando de muchos de esos derechos. Estamos sufriendo actualmente una crisis que está afectando enormemente a la infancia, de hecho el otro día escuché en el telediario que, hoy por hoy, en España un 45% de los niños está dentro del umbral de la pobreza. Estamos llegando a niveles desmesurados y no sé cómo vamos a salir de este laberinto sin fin.
El otro día en una tertulia escuché a una persona decir: "No estamos tan mal como parece", que se lo digan a ese 45% de niños que se encuentran privados de las necesidades más básicas. Me indigna que haya personas que no quieran ver la realidad por el simple hecho de que no conozcan a nadie en una situación precaria. Deberíamos ser conscientes de lo que está pasando, no se trata de ser tremendista o agorero, sino de vivir con los pies en la tierra y ser responsables con lo que está ocurriendo, sobre todo cuando el 45% de los niños están sufriendo muchas necesidades, son nuestro futuro y ellos no tienen la culpa de que los adultos les hayamos llevado a eso.
No existen recetas milagrosas pero lo importante es que seamos críticos con la realidad que nos está tocando vivir.
Un saludo,
Chus Martín Touriño
O igual co resto da miñas compañeiras penso que ter un día dedicado a algo non sirve de nada se non se traballa despois o resto dos días do ano. Pero neste caso penso que si sirve para recordar que existen moitos nenos que son explotados laboralmente e moitos os que morren de fame, e ás veces olvidámonos do que ocurre no mundo e centrámonos só na nosa vida. E sen irnos moi lonxe, utilizando o exemplo de Chus, non debemos pensar só un día no 45% dos nenos españois que se atopan dentro do umbral da pobreza, e algo para reflexionar e intentar mellorar todos os días, dentro dos recursos de cada un, todo o posible.
Cora Trigás Santana
Comparto as vosas ideas en canto que manifestades a necesidade de que todos os días valoremos a vida de tantos nenos do mundo, pois, entre outras cousas, eles son o noso futuro. Debemos respectar os seus dereitos, liberdades, darlles cada día o mellor que teñamos. É claramente visible que non en todas as sociedades están a vivir nas mesmas condicións, pero debemos comezar na medida das nosas posibilidades, favorecendo o día a día dos que viven ó noso redor, comezando polos propios fillos, irmáns, primos…
Estou parcialmente de acordo con Andrea e Aída cando dicides que os “días de” son simplemente un símbolo, e que moitas veces son teñen verdadeira utilidade. Sen embargo, a diferencia doutros, a data deste, do día universal dos dereitos da infancia, o 20 de novembro, non é un día elixido ó azar, senón que esa data conmemora un feito clave na nosa historia, a primeira Declaración sobre os Dereitos do Neno. Por iso creo que aínda que todos os días deberiamos actuar acorde aos principios desta Declaración, pero non está de máis poñerlle un nome a esta tan importante realidade, pois é necesario nomear as realidades para facelas visibles, só así gozarán dun espacio propio que faga palpable a súa existencia.
“Lo que no se nombra, porque queda, dicen, englobado dentro de otro nombre, no existe, pues queda invisibilizado, oculto, adherido, «subordinado a», «dependiente de», como si no tuviera espacio propio. Nombrar es dar un espacio” (Altable Vicario, C., 2008).
Alba Souto Pereira.
“Tengo derecho a reír, tengo derecho a soñar, tengo derecho a estudiar…”
Son frases que escuchamos en el video y pensamos que todos los niños gozan de ello, pero por desgracia no es así. Como dicen mis compañeras, muchos niños no tienen el derecho de soñar ni de reír ni de estudiar, ya que están obligados a trabajar para ayudar a sus familias económicamente. Por eso deberíamos de ser consciente de lo que está pasando a nuestro alrededor, no quedarnos solo con el día de ayer y luchar para que todos los niños tengan estos derechos.
Iria Martínez Riveiro.
Boas tardes:
Estou de acordo con todas vós en que os "días de..." non teñen significado ningún si son só un día, pero coincido con Alba en que, a diferenza doutros días, este é como celebración dun aniversario importante, o cumpleaños da primeira Declaración sobre os Dereitos do Neno, un feito para non esquecer.
É importante recordar este día, pero máis importante é recordar que aínda hai países nos que hai nen@s ós que non lles deixan selo. Sabemos que desgraciadamente se seguen violando diariamente os dereitos de millón de nen@s: millóns de nen@s morren a diario, millóns de nen@s non reciben ensinanza primaria, millóns de nen@s padecen desnutrición, son víctimas de torturas, asesinatos, explotación laboral e sexual... e sin ir a outros países temos destes nen@s no noso propio país, nin que decir temos dos casos que últimamente escoitamos de pornografía infantil.
Todos temos dereitos, adultos e nenos; a gran diferencia é que os adultos podemos loitar por eles, esixir que se cumpran, en cambio os nenos, necesitan de nós para que os seus dereitos se respeten. Todos e cada un dos dereitos da infancia (que tanto escoitamos e coñecemos) son inalienables, irrenunciables, innatos e imprescindibles para unha boa infancia e aquí está a nosa obriga: respetar, garantir e orientar.
Un dos seus dereitos é o da escolarización, este é o que lle pode abrir as portas dos demais dereitos e os prepara para un futuro mellor. Quen participa na misión de educar nos Dereitos do neno, no noso caso como educadores/as de infantil, necesitaremos constantemente recordar a importancia de que os propios nen@s coñezan os seus dereitos e responsabilidades, xa que esto permite desenrolar a súa capacidade crítica, a autoestima e a tolerancia. Este creo que é o primeiro paso cara a creación dunha sociedade preparada para enfrontar as desigualdades e a inxustiza, e convivir en democracia. Facer que os nenos aprendan significativamente cales son dereitos é o que debemos ter presente día a día na nosa labor educativa, así estaremos axudando a construir unha sociedade máis democrática, xusta, libre e responsable.
Quedaríame coa frase do vídeo: "En cada rincón de mi escuela encuentro ternura, amor y amistad". Un neno feliz é aquel que síntese protexido, amado e escoitado; nunca olvidedes darlle un soriso para que se sinta querido e seguro. O amor, tolerancia e constancia é o segredo da excelencia. Todos fomos nenos algunha vez e todos desexamos por igual o benestar dos nenos, que sempre foi e seguirá sendo o anhelo máis universal da humanidade.
Estendinme moitos nas miñas opinións, pero é un tema que considero moi interesante.
Deixovos un conto que me gustou moito: "Los sueños del rey Vídeo": www.encuentros.com/derechos-de-los-niños/los-sueños-del-rey-video
Nesta páxina poderedes topar moitos máis contos.
Un vídeo: www.youtube.com/watch?v=ic8zLrHCx5Y
Se vos interesan unhas páxinas con actividades e vídeos para os nenos gustaríame compartilas convosco: Cruzmoropaco.blog.com.es
https//sites.google.com/site/dereitoshumanosinfanciavalores/
espellodanosaclase3.blogspot.com.es/20011/11/derechos-del-niño-20-de-noviembre.html
Estou dacordo tamén completamente coas miñas compañeiras, é coma o día de San Valentín ou o día dos namorados, o amor no se mostra nese día en concreto senon que na convivencia no día a día con esa persoa que compartes a túa vida. Pois o mesmo pasa cos nenos/as, o amor que os mestres lles temos debemos mostrárllelo tódolos días e non só adicarlle 1 só día especial, porque a convivencia con eles como ben dicia anteriormente reflexado no outro exemplo é realmente o que vale, o que fai que cada día os nenos teñan unha ilusión pola que aprender, e o noso deber, é reforzala.
Estoy de acuerdo con todos los comentarios anteriores. Los “días de…” son un invento que no sirve para nada si no cambian nuestras actitudes durante el resto de los días. Aunque sí sirven para algo: para saber cuales son los colectivos que están en situación de inferioridad, de marginación, de olvido o incluso indiferencia. El día de la mujer trabajadora, de los abuelos, niños, enfermedades raras, …. son sólo una muestra de que necesitan que se les dedique más atención, porque hay conciencia de que no están en igualdad.
Aparte de ese debate, añadir que cualquier iniciativa es buena para intentar llegar a conseguir que no haya “día de”. La escuela es un sitio inmejorable para esa labor. Enhorabuena al grupo de profesores que conciencian a todo un centro y lo ponen de acuerdo para destacar algo tan importante como los derechos de los niños.
hola a tod@s:
Pienso que todos los días deberían ser el día del niñ@, pero puestos a que tenga que tener un día específico, me parece una gran iniciativa que se hagan este tipo de actividades para concienciar a la gente de los derechos de l@s niñ@s, pero más interesante sería que estos derechos realmente se cumplieran, y me parece a mi que en muchos casos no se cumplen.
No deja de ser un día estereotipado como cualquier otro que tenga una mención especial, pero ya que está deberíamos aprvecharlo para difundir más el tema, a nivel de medios de comunicación. Pero claro, realmente, el día del niñ@ no vende, entoces a los medios no les interesa, en una realidad, triste, pero realidad.
Así que no nos quedará más remedio a los docentes y futuros docentes que ser los que tiren de carro en este tema...
Un saludo.
Buenas noches!
Pienso como bien dijo mi compañera Sheila, que el día del niño no debe ser un día en particular sino todos los días del año, los 365 días.
Navegando por internet, encontré mogollón de vídeos sobre el día del niño, pero hay uno que me llamó mucho la atención, se titula: ¿Que te gustaría recibir en este día del niño? El link es el siguiente:
http://www.youtube.com/watch?v=PBzDL1PIFfI
En este vídeo observamos que no todos los niños y adultos piden lo mismo, y es asombroso ver que no todo lo que piden es material, ya que hoy en día estamos muy acostumbrados a que nos contesten algo que sólo podrán tener teniendo dinero.
Los adultos debemos hacerle ver a los niños que no todo en la vida son las cosas materiales y el dinero, sino que existen mogollón de juegos con los que se puede disfrutar sin tener dinero y personas a tu lado a las que le tienes que agradecer mucho.
Un salúdo, María Carrera García!
creo que este centro ha hecho un buen trabajo, supongo que muy costoso, en relación a que esto les ha llevado mucho tiempo, y pienso que en todas las aulas se deberían de haer algún tipo de actividad, ya sea una manualidasd, una actividad interactiva... algo para que los niños sepan que ellos son valiosos y que al igual que tienen unas obligaciones tienen unos derechos
Antes de nada felicitar al centro ya todos sus componentes por la elaboración de este fantástico vídeo, ya que aunque no lo parezca, detrás de este tipo de trabajos hay un grandísimo esfuerzo colectivo de toda la comunidad escolar.
Señalar que el día del niño, el día del contra la violencia, el día de la paz etc. no deben ser el día marcado en el calendario sino que deben ser todos y cada uno de los días, semanas, meses del año aunque también es verdad que no está de más concretar un día para que todos recordemos la importancia, en este caso, de los derechos de los niños.
Es estupendo este día, un día marcado en el calendario para recordar que es un día en el cual se presentan los resultados de procesos de participación infantil en torno a sus derechos y las politics de infancia.
Porque al igual que los adultos, los trabajadores, los empresarios, etc., los niños también tienen sus derechos, como poder ir a la escuela,tener una familia que los cuide, también vivir en libertar y respeto.
Todos tenemos un día marcado para celebrar y reclamar nuestros derechos.
Tania Suárez.
Como mis compañeras, creo que "el día de..." es un día más y lo que debemos de hacer es luchar por los derechos de los niños, en este caso,todos los días.
Voy poner una frase que me llamó la atención:
* Un niño siempre puede enseñar tres cosas a un adulto: a ponerse contento sin motivo, a estar siempre ocupado con algo y a saber exigir con todas sus fuerzas aquéllo que desea.
Estefanía Sánchez de la Fuente
Tras ver el vídeo creo que es muy bonito ver como todos los niños del colegio participan en una misma actividad y lo hacen de manera colaborativa, aun siento de diferentes edades. En el Vídeo, vemos como la canción refleja que lo más importante para que los niños aprendan en la escuela es el juego. Generalmente, el juego se ve como un premio que se les da a los niños si tienen buen comportamiento o realizan bien las fichas, actividades...pero, en realidad, tenemos que saber que el juego nos puede proporcionar a los docentes múltiples beneficios a la hora de enseñarles y a la vez, que les resulte divertido, ya que si se aburren no lo harán y acabarán por no querer ir al colegio.
Cristina Rodríguez Iglesias
Ola!
O día do neno, non debe ser só un día no que se mostre a importancia da infancia e do neno; se non todos os días.
Estes dereitos deben promoverse a cada momento e todos os días.
Como ven mencionan algunhas compañeiras non sirve de nada ter un día adicado a algo se despois non se traballa.
Este vídeo é moi bonito xa que amosa moito traballo e dedicación e a súa vez traballo de nenos, que é moi importante que colaboren e traballen xuntos, xa que é o valor do futuro. Coma as miñas compañeiras non estou de acordo na conmemoración xa que todos os días temos nenos ó arredor e debemos darlle o máis importante que é a educación, os recursos son importantes e sobretodo que debemos coidar o que poseemos sen derrochar.
Pero ós nenos cercanos debemos darlle educación para que no futuro sexan boas persoas, e a vez moito, moito carño.
Como futuros mestres temos que celebrar diariamente o día do neno, e esta celebración é con motivación, educación e cariño.
Sonia Vázquez Álvarez
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