Creamos este blog de blogs coa intención de que sexa un espazo útil para tod@s docentes, pero en especial para @s estudantes do segundo curso de Educación infantil. Nel recolleranse recursos para traballar a Educación para a saúde no aula. Ao ser un blog colaborativo o resultado final resultará da suma e da interrelación do traballo de tod@s. A opinión d@s lector@s tamén é importante; esperamos que as compartades deixando algún comentario.
Un saúdo.
Moi boa tarde!! Investigar, explorar, descubrir... Este vídeo é un claro exemplo de como os nenos se motivan coa práctica. Explicar unha cousa mostrandoa e deixando velo e tocalo faise moito más atractiva aos máis cativos. Isto recordame a unha tarea que tiven que axudarlle a facer fai uns anos a un dos meus primos, tratábase dun proxecto sobre os estados da auga, como se trata no vídeo casualmente. O neno tiña que estudar os estados da auga e a mestra pedíalle aos familiares que llelo mostrasemos na casa. Lembrome que para facerlle entender en que consistía a evaporación leveino ao cuarto de baño e dixenlle que abrira a auga como se se fora a bañar e que se fixara que pasaba no espello, así o neo caeu na conta en que consistía. Penso que se llelo intentara explicar coas miñas palabras e coa axuda do libro o rapaz non se quedaría tan ben co concepto nin se mostraría tan atento.
Aprender facendo é unha técnica que, baixo o meu punto de vista, temos que ter moi en conta na actualidade.
Paréceme unha idea expléndida, orixinal e diferente na que os nenos poden xogar coa ciencia. Aprender que a auga pode ter moitos cambios de estado;de sólido , a líquido e á inversa...é unha xenial idea de adentralos ao mundo científico, e ademáis de incentivar neles a imaxinación e a creatividade , merendan froita,é dicir, comen de maneira totalmente sana. A práctica é a mellor opción para aprender as cousas, e neste caso os cinco sentidos xogan un papel moi importante no desenvolvemento desta actividade.
Me parece un video realmente interesante, mucho más la parte animada que la que muestra una clase real. La profesora del relato animado muestra el bloque de hielo a los niños y los deja explorar y dar sus ideas, mientras que en la clase se les guia. Los niños realizan un aprendizaje significativo cuando ellos tocan, piensan, transforman, cuando tienen la capacidad de errar y acabar con la solución adecuada. Es más que perfecto este video para mostrar que son lo propios niños los que deben dar sus ideas sin tener una correcta guia desde el instante uno que encamine su pensamiento y les lleve a la solución. De esta actividad se sacan múltiples conclusiones para los niños y pueden hacer mil cosas a partir de ella. Recalco el aprendizaje significativo, ya que al acabar de ver el vídeo se me vino a la mente este otro que todos recordareis, puesto que fue de las primeras cosas que hicimos en esta asignatura:
Este vídeo muestra claramente como se puede trabajar la creatividad con los niños;la forma en que ellos solos piensan como resolver el problema que la profesora les propone. Son ellos los que van aportando sus ideas, unas erróneas y gracias a que todos hablan van sacando la solución poco a poco bajo la supervisión de la profesora. Posteriormente, la profesora les manda anotar en su libreta las observaciones del proceso y se ve como cada uno lo describe de la misma forma pero con variantes, unos se centran más y otros van más al grano. Creo que estas actividades deberían realizarse con frecuencia en las clases para trabajar la creatividad, la exploración de objetos, resolución de problemas... ya que sino pasará como en aquel vídeo en el que la profesora siempre mandaba hacer todo a la alumna y cuando cambió de cole y le mandaron dibujar algo, no sabía que hacer.
Gustoume moito este video, xa que é moi práctico para utilizar cos nenos e se acostumen a aprender de forma divertida e moito máis significativa que ver teoría ou debuxos nun libro. Este material é moi bo tanto para os profesores de Ed.Infantil coma para os pais e nos os futuros docentes. Neste video móstrase o gusto por experimentar tanto de nenos como das nenas e móstrase unha forma divertida, amena e orixinal de facer da aula un lugar máis cercano no que da gusto ir e pola que hai ansia de volver para aprender máis cousas novas de forma significativa para os nenos. Está claro que o que máis marca e o que fas ti mesmo e se dende pequenos se lles inculcan estes valores de experimentar, de non ter medo a plasmar as emocións, de decir en voz alta os sentiemntos que tiveron mentres facía o experiemnto e que conten as súas experiencias persoais serviralles para ser nun futuro persoas con criterio e xiuzos propios, algo moi importante para a vida. Sen dúbida este método é esencial sobretodo na educación infantil para darlle a saborear os nenos o gusto por aprender e por ir a escola e non o aburrimento da teoría con parágrafos memorizados que se esquecen a primeria de cambio.
“Aprender haciendo” Como hemos visto en otras ocasiones, los niños disfrutan aprendiendo y para ello es necesario presentárselo de una forma atractiva y dinámica como bien refleja el video. De esta forma los niños aprenden de manera diferente a la que están acostumbrados y recordaran mejor lo sucedido que si lo vieran a través de un libro, es más, es una experiencia que posiblemente si la profesora no la presentara en el aula ellos nunca vivirían.
Además, me gustaría destacar la importancia de escuchar, de respetar todas las opiniones y del refuerzo de la profesora, que a pesar de que los niños den soluciones que no se pueden llevar a cabo los anima a que sigan pensando más procedimientos y valorando sus ideas con comentarios como “muy bien”. Es muy importante en la etapa de infantil valorar el esfuerzo de los niños para que ellos se sientan bien con ellos mismos y vean que el esfuerzo realizado está mereciendo la pena a la vez que sus opiniones están siendo consideradas. Ya que si un adulto recalca lo mal lo que lo hace o que se equivoca continuamente ese niño dejará de participar en clase y de involucrarse con sus compañeros a la hora de hacer actividades en grupo.
Buenas tardes! Esta forma de dar clase me parece apropiada para niños de esas edades, ya que de esa forma experimentan que algunos procesos son reversibles y otros en cambio no. Me gusta la forma que tiene la profesora animar a sus alumnos, que digan la idea que piensen aunque despues no sirva. Estos alumnos van aprendiendo por descubrimiento y experimentación. Un salúdo, María Carrera García!
Como todas estamos apuntando, es un ejemplo más de como hacer una clase atractiva y estimulante. El aprendizaje por experimentación es de lo más eficaz. Si uno forma parte del proceso es difícil olvidar lo aprendido. El carácter positivo de la profesora también juega un papel importante. Los niños se divierten, experimentan y aprenden.
Bos días compañeir@s: Creo que xa tod@s, a estas alturas da nosa preparación como docentes, xa sabemos que significa aprendizaxe significativa, e a reponsabilidade de conseguir esta aprendizaxe significativa está en mans do profesor, motivar o neno, incentivalo, retalo e animalo. Un bo profesor, con iniciativa e ganas de innovar, con pasión polo seu traballo, fai que os seus alumn@s se interesen na súa aprendizaxe. esto vémolo no vídeo, unha forma sinxela de ensinar un concepto que con este experimento o verán dunha maneira gráfica. Apréndese moito mellor facendo: "Hazme partícipe de algo y lo aprenderé". Aprender facendo de forma real os nen@s son protagonistas da súa propia aprendizaxe. Destacar a tarefa do profesor de guiar o alumno, ensinalo, pero sobre todo motivalo e atendelo. O maestro ensina a aprender e ademais deixa que o alumn@ aprenda pola súa conta, que xurdan nel preguntas, deixa que se produza n@ nen@ o desexo de saber. Nos xogos pódense aprender moitas cousas, por iso son un instrumento moi axeitado para usa c@s nen@s de Educación Infantil. Como futuras mestr@s debemos ter isto moi claro e polo en práctica porque "é máis fácil predicar que dar trigo".
Deixovos un enlace para que pensedes: www.youtube.com/watch?v=fjkVoW4Y3x0 Recórdovos vinte de novembro día dos dereitos do neno, unha obriga para nós. Un saúdo
Este tipo de actividades son moi entretidas para os rapaces, xa que aprenden moito máis coa práctica que coa teoría. Resulta divertido que eles mesmos poidan explorar as cousas e que aporten ideas entre todos, participando en conxunto. Tamén aprenden a traballar en grupo e aprender novos conceptos respetando o turno, cando se aportan ideas.
Dende o meu punto de vista, sería moi interesante e ideal poder levar aos nenos a un lavoratorio para facer esta clase de prácticas. Ademais de aprender, practican e manipulan as cousas podendo explorar sen que ninguén llo conte.
A pesar de que se trata de unos dibujos animados, es una experiencia que está alcance de cualquier aula de infantil. Se trata de una actividad para que los niños piensen e investiguen para conseguir un fin determinado: poder coger las frutas del interior del bloque de hielo.
Propuestas similares a esta se pueden llevar a cabo en el aula. A los niños les gusta descubrir e investigar, buscar sus propios conocimientos, y es de esta forma como se desarrolla un conocimiento verdadero persistente a lo largo de la vida.
Aprender haciendo, la mejor manera y la más divertida. Si algo tiene que caracterizar las actividades de los niños, es la necesidad de que sean atractivas, que sean estimulantes para que ellos mismo tengan ganas de llevarlas a cabo, sin necesidad de insistir. Es un claro ejemplo también por parte de la profesora, de que se adapta a los tiempo, innova, se preocupa por hacer sus clases amenas y que a la vez, los aprendizajes se consigan con éxito. Verónica Rodriguez Prieto
Boas noites! Penso que a estas alturas, todos estamos de acordo en que os nenos adquiren unha aprendizaxe máis significativa cando aprenden por si mesmos. Iso non quere dicir que o papel do profesor sobre. Claro que non. Só quere dicir que o profesor, máis que a persoa que transmite as ensinanzas a través de horas e horas de explicacións teóricas, que manda fichas para realizar despois desas explicacións, que vixía que cada un estea no seu sitio, sentadiño e calado...debe ser que guíe aos nenos para que poidan chegar a adquirir eses coñecementos eles sós. É a persoa que lles ensina o camiño. Porque como ben nos fixo reflexionar a profesora na primeira clase con esta frase: "Dime y lo olvido, enséñame y lo recuerdo, involúcrame y lo aprendo"(Benjamin Franklin). Ademais, tal e como comentabamos na clase de hoxe a tarde, quizais con novos tipos de aprendizaxe, con novas maneiras de facerlles chegar as cousas aos rapaces, poidamos comezar a loitar contra o tedio e o aburrimento que lles produce a moitos rapaces ir á escola,e que cada vez llelo produce a unha idade máis temperá.
A propósito da cita de Benjamin Franklin que inclúe Aída, gustaríame recodar a frase que di Punset no vídeo que se incluíu no primeiro post deste curso. Pareceume que resume tan ben os diferentes tipos de ensinanza polos que estamos a pasar para conseguir esa aprendizaxe significativa que salientaron xa os meus compañeiros, que me gustaría comezar con ela. “Dime algo y lo olvidaré, enséñame algo y lo recordaré, pero hazme partícipe de algo y entonces aprenderé” (Punset).
Para aprender realmente, todos necesitamos ver a utilidade desa aprendizaxe, pero en especial, os nenos, xa que están alleos a toda convención social. Para aprender necesitan unha motivación persoal, ben sexa porque comprenden a utilidade do que están a facer ou porque o propio proceso implica un desfrute, aínda que nos nenos de infantil se dan normalente as dúas en conxunto.
Creo que todos e cada un de nós estudamos nalgún momento algunha materia da que non viamos a utilidade real dos contidos, e polo tanto, todos os coñecementos que puidemos memorizar xa os esquecemos. Por exemplo, no ámbito das linguas estranxeiras, a verdadeira aprendizaxe chega cando o propio individuo se da conta de todo o universo que se lle abre a través desa lingua, e non me refiro con isto a expectativas profesionais, senón máis ben personais: poder desfrutar de culturas estranxeiras in situ, coñecer e compartir experiencias con persoas diversas sen importar o seu orixe, ver documentais, películas, libros que non chegan traducidos á nosa lingua, etc.
En resumo, a aprendizaxe, sexa cal sexa o ámbito ou materia, debe ser activa, significativa, para que sexa unha verdadeira aprendizaxe que dure toda a nosa vida. Do contrario, eses coñecementos únicamente serán unha conta atrás.
Bueno, tod@s sabemos que los niños tienen que experimentar para concer, que hay que dejar que toquen, que prueben, que se equivoquen, que descubran las cosas por ellos mismos...y este vídeo es una buena forma de verlo, además parece muy divertido, y los niños muestran mucho interés.
Hola chic@s, Esto es esencial en todas las aulas de infantil, algo que debería tratarse más y más y más; que los niños exploren, manipulen, experimenten... Que le hables sobre algo y que puedan tocarlo, sentirlo.. siempre vivir la práctica y la experiencia porque siempre vas a recordar las cosas por hacerlas más que por leerlas o que te hablen sobre ellas. La práctica es esencial pero no solo en Infantil sino que también en todas las educaciones y ramas. Sobretodo un niño que lo que más necesita es manipular y tocar y sentir. Por ejemplo se le dice como es algo redondo y lo dibujan pero es más práctico darle una pelota y que vean como es algo redondo.
Me pareció un video muy interesante ya que los niños como mejor aprenden es investigando ellos mismos.
Si buscan e investigan ellos, siempre van aprender más y eso no se les va olvidar.
Además se motivarán por aprender e incluso a aquellos que antes no le gustaba esa materia, por ejemplo la ciencia, le terminará gustando debido a que la actividad es entretenida.
Ola! Aprender facendo é unha técnica que hai que ter moi presente hoxe en día. O vídeo móstranos a motivación que os nenos teñen coa práctica. É unha idea moi atractiva xa que axudamos os nenos a adentralos no mundo científico. Tamén nos mostra a creatividade coa que os nenos resolven o problema e exploran os obxectos. Penso que como futuros docentes este tipo de material é moi axeitado para utilizar en aulas de E.I., xa que nesta etapa os nenos/as é mellor que aprendan de forma na que experimenten, observen e practiquen, non mediante libros. Con estes novos métodos de aprendizaxe moitos dos nenos xa nos se aburrirán na escola, porque moitos cánsalles a rutina de colorear. Algo que teñen que caracterizar as actividades é que teñen que ser atractivas.
20 comentarios:
Moi boa tarde!!
Investigar, explorar, descubrir...
Este vídeo é un claro exemplo de como os nenos se motivan coa práctica. Explicar unha cousa mostrandoa e deixando velo e tocalo faise moito más atractiva aos máis cativos. Isto recordame a unha tarea que tiven que axudarlle a facer fai uns anos a un dos meus primos, tratábase dun proxecto sobre os estados da auga, como se trata no vídeo casualmente. O neno tiña que estudar os estados da auga e a mestra pedíalle aos familiares que llelo mostrasemos na casa. Lembrome que para facerlle entender en que consistía a evaporación leveino ao cuarto de baño e dixenlle que abrira a auga como se se fora a bañar e que se fixara que pasaba no espello, así o neo caeu na conta en que consistía. Penso que se llelo intentara explicar coas miñas palabras e coa axuda do libro o rapaz non se quedaría tan ben co concepto nin se mostraría tan atento.
Aprender facendo é unha técnica que, baixo o meu punto de vista, temos que ter moi en conta na actualidade.
Paréceme unha idea expléndida, orixinal e diferente na que os nenos poden xogar coa ciencia. Aprender que a auga pode ter moitos cambios de estado;de sólido , a líquido e á inversa...é unha xenial idea de adentralos ao mundo científico, e ademáis de incentivar neles a imaxinación e a creatividade , merendan froita,é dicir, comen de maneira totalmente sana. A práctica é a mellor opción para aprender as cousas, e neste caso os cinco sentidos xogan un papel moi importante no desenvolvemento desta actividade.
Jennifer Barroso Delgado
Me parece un video realmente interesante, mucho más la parte animada que la que muestra una clase real.
La profesora del relato animado muestra el bloque de hielo a los niños y los deja explorar y dar sus ideas, mientras que en la clase se les guia. Los niños realizan un aprendizaje significativo cuando ellos tocan, piensan, transforman, cuando tienen la capacidad de errar y acabar con la solución adecuada. Es más que perfecto este video para mostrar que son lo propios niños los que deben dar sus ideas sin tener una correcta guia desde el instante uno que encamine su pensamiento y les lleve a la solución.
De esta actividad se sacan múltiples conclusiones para los niños y pueden hacer mil cosas a partir de ella.
Recalco el aprendizaje significativo, ya que al acabar de ver el vídeo se me vino a la mente este otro que todos recordareis, puesto que fue de las primeras cosas que hicimos en esta asignatura:
http://www.youtube.com/watch?v=Va1ZP25uJKk
Sheila Alvarez Hijosa
Este vídeo muestra claramente como se puede trabajar la creatividad con los niños;la forma en que ellos solos piensan como resolver el problema que la profesora les propone. Son ellos los que van aportando sus ideas, unas erróneas y gracias a que todos hablan van sacando la solución poco a poco bajo la supervisión de la profesora.
Posteriormente, la profesora les manda anotar en su libreta las observaciones del proceso y se ve como cada uno lo describe de la misma forma pero con variantes, unos se centran más y otros van más al grano.
Creo que estas actividades deberían realizarse con frecuencia en las clases para trabajar la creatividad, la exploración de objetos, resolución de problemas... ya que sino pasará como en aquel vídeo en el que la profesora siempre mandaba hacer todo a la alumna y cuando cambió de cole y le mandaron dibujar algo, no sabía que hacer.
Cristina Rodríguez Iglesias
Gustoume moito este video, xa que é moi práctico para utilizar cos nenos e se acostumen a aprender de forma divertida e moito máis significativa que ver teoría ou debuxos nun libro. Este material é moi bo tanto para os profesores de Ed.Infantil coma para os pais e nos os futuros docentes. Neste video móstrase o gusto por experimentar tanto de nenos como das nenas e móstrase unha forma divertida, amena e orixinal de facer da aula un lugar máis cercano no que da gusto ir e pola que hai ansia de volver para aprender máis cousas novas de forma significativa para os nenos. Está claro que o que máis marca e o que fas ti mesmo e se dende pequenos se lles inculcan estes valores de experimentar, de non ter medo a plasmar as emocións, de decir en voz alta os sentiemntos que tiveron mentres facía o experiemnto e que conten as súas experiencias persoais serviralles para ser nun futuro persoas con criterio e xiuzos propios, algo moi importante para a vida. Sen dúbida este método é esencial sobretodo na educación infantil para darlle a saborear os nenos o gusto por aprender e por ir a escola e non o aburrimento da teoría con parágrafos memorizados que se esquecen a primeria de cambio.
“Aprender haciendo”
Como hemos visto en otras ocasiones, los niños disfrutan aprendiendo y para ello es necesario presentárselo de una forma atractiva y dinámica como bien refleja el video. De esta forma los niños aprenden de manera diferente a la que están acostumbrados y recordaran mejor lo sucedido que si lo vieran a través de un libro, es más, es una experiencia que posiblemente si la profesora no la presentara en el aula ellos nunca vivirían.
Además, me gustaría destacar la importancia de escuchar, de respetar todas las opiniones y del refuerzo de la profesora, que a pesar de que los niños den soluciones que no se pueden llevar a cabo los anima a que sigan pensando más procedimientos y valorando sus ideas con comentarios como “muy bien”. Es muy importante en la etapa de infantil valorar el esfuerzo de los niños para que ellos se sientan bien con ellos mismos y vean que el esfuerzo realizado está mereciendo la pena a la vez que sus opiniones están siendo consideradas. Ya que si un adulto recalca lo mal lo que lo hace o que se equivoca continuamente ese niño dejará de participar en clase y de involucrarse con sus compañeros a la hora de hacer actividades en grupo.
Iria Martínez Riveiro.
Buenas tardes!
Esta forma de dar clase me parece apropiada para niños de esas edades, ya que de esa forma experimentan que algunos procesos son reversibles y otros en cambio no.
Me gusta la forma que tiene la profesora animar a sus alumnos, que digan la idea que piensen aunque despues no sirva.
Estos alumnos van aprendiendo por descubrimiento y experimentación.
Un salúdo, María Carrera García!
Como todas estamos apuntando, es un ejemplo más de como hacer una clase atractiva y estimulante.
El aprendizaje por experimentación es de lo más eficaz. Si uno forma parte del proceso es difícil olvidar lo aprendido.
El carácter positivo de la profesora también juega un papel importante. Los niños se divierten, experimentan y aprenden.
Bos días compañeir@s:
Creo que xa tod@s, a estas alturas da nosa preparación como docentes, xa sabemos que significa aprendizaxe significativa, e a reponsabilidade de conseguir esta aprendizaxe significativa está en mans do profesor, motivar o neno, incentivalo, retalo e animalo. Un bo profesor, con iniciativa e ganas de innovar, con pasión polo seu traballo, fai que os seus alumn@s se interesen na súa aprendizaxe. esto vémolo no vídeo, unha forma sinxela de ensinar un concepto que con este experimento o verán dunha maneira gráfica. Apréndese moito mellor facendo: "Hazme partícipe de algo y lo aprenderé". Aprender facendo de forma real os nen@s son protagonistas da súa propia aprendizaxe.
Destacar a tarefa do profesor de guiar o alumno, ensinalo, pero sobre todo motivalo e atendelo. O maestro ensina a aprender e ademais deixa que o alumn@ aprenda pola súa conta, que xurdan nel preguntas, deixa que se produza n@ nen@ o desexo de saber.
Nos xogos pódense aprender moitas cousas, por iso son un instrumento moi axeitado para usa c@s nen@s de Educación Infantil.
Como futuras mestr@s debemos ter isto moi claro e polo en práctica porque "é máis fácil predicar que dar trigo".
Deixovos un enlace para que pensedes: www.youtube.com/watch?v=fjkVoW4Y3x0 Recórdovos vinte de novembro día dos dereitos do neno, unha obriga para nós.
Un saúdo
Este tipo de actividades son moi entretidas para os rapaces, xa que aprenden moito máis coa práctica que coa teoría. Resulta divertido que eles mesmos poidan explorar as cousas e que aporten ideas entre todos, participando en conxunto. Tamén aprenden a traballar en grupo e aprender novos conceptos respetando o turno, cando se aportan ideas.
Dende o meu punto de vista, sería moi interesante e ideal poder levar aos nenos a un lavoratorio para facer esta clase de prácticas. Ademais de aprender, practican e manipulan as cousas podendo explorar sen que ninguén llo conte.
Cristina Núñez Ouzande
A pesar de que se trata de unos dibujos animados, es una experiencia que está alcance de cualquier aula de infantil. Se trata de una actividad para que los niños piensen e investiguen para conseguir un fin determinado: poder coger las frutas del interior del bloque de hielo.
Propuestas similares a esta se pueden llevar a cabo en el aula. A los niños les gusta descubrir e investigar, buscar sus propios conocimientos, y es de esta forma como se desarrolla un conocimiento verdadero persistente a lo largo de la vida.
Aprender haciendo, la mejor manera y la más divertida. Si algo tiene que caracterizar las actividades de los niños, es la necesidad de que sean atractivas, que sean estimulantes para que ellos mismo tengan ganas de llevarlas a cabo, sin necesidad de insistir.
Es un claro ejemplo también por parte de la profesora, de que se adapta a los tiempo, innova, se preocupa por hacer sus clases amenas y que a la vez, los aprendizajes se consigan con éxito.
Verónica Rodriguez Prieto
Boas noites! Penso que a estas alturas, todos estamos de acordo en que os nenos adquiren unha aprendizaxe máis significativa cando aprenden por si mesmos. Iso non quere dicir que o papel do profesor sobre. Claro que non. Só quere dicir que o profesor, máis que a persoa que transmite as ensinanzas a través de horas e horas de explicacións teóricas, que manda fichas para realizar despois desas explicacións, que vixía que cada un estea no seu sitio, sentadiño e calado...debe ser que guíe aos nenos para que poidan chegar a adquirir eses coñecementos eles sós. É a persoa que lles ensina o camiño. Porque como ben nos fixo reflexionar a profesora na primeira clase con esta frase: "Dime y lo olvido, enséñame y lo recuerdo, involúcrame y lo aprendo"(Benjamin Franklin).
Ademais, tal e como comentabamos na clase de hoxe a tarde, quizais con novos tipos de aprendizaxe, con novas maneiras de facerlles chegar as cousas aos rapaces, poidamos comezar a loitar contra o tedio e o aburrimento que lles produce a moitos rapaces ir á escola,e que cada vez llelo produce a unha idade máis temperá.
A propósito da cita de Benjamin Franklin que inclúe Aída, gustaríame recodar a frase que di Punset no vídeo que se incluíu no primeiro post deste curso. Pareceume que resume tan ben os diferentes tipos de ensinanza polos que estamos a pasar para conseguir esa aprendizaxe significativa que salientaron xa os meus compañeiros, que me gustaría comezar con ela. “Dime algo y lo olvidaré, enséñame algo y lo recordaré, pero hazme partícipe de algo y entonces aprenderé” (Punset).
Para aprender realmente, todos necesitamos ver a utilidade desa aprendizaxe, pero en especial, os nenos, xa que están alleos a toda convención social. Para aprender necesitan unha motivación persoal, ben sexa porque comprenden a utilidade do que están a facer ou porque o propio proceso implica un desfrute, aínda que nos nenos de infantil se dan normalente as dúas en conxunto.
Creo que todos e cada un de nós estudamos nalgún momento algunha materia da que non viamos a utilidade real dos contidos, e polo tanto, todos os coñecementos que puidemos memorizar xa os esquecemos. Por exemplo, no ámbito das linguas estranxeiras, a verdadeira aprendizaxe chega cando o propio individuo se da conta de todo o universo que se lle abre a través desa lingua, e non me refiro con isto a expectativas profesionais, senón máis ben personais: poder desfrutar de culturas estranxeiras in situ, coñecer e compartir experiencias con persoas diversas sen importar o seu orixe, ver documentais, películas, libros que non chegan traducidos á nosa lingua, etc.
En resumo, a aprendizaxe, sexa cal sexa o ámbito ou materia, debe ser activa, significativa, para que sexa unha verdadeira aprendizaxe que dure toda a nosa vida. Do contrario, eses coñecementos únicamente serán unha conta atrás.
Alba Souto Pereira.
hola a tod@s:
Bueno, tod@s sabemos que los niños tienen que experimentar para concer, que hay que dejar que toquen, que prueben, que se equivoquen, que descubran las cosas por ellos mismos...y este vídeo es una buena forma de verlo, además parece muy divertido, y los niños muestran mucho interés.
saludos.
Hola chic@s,
Esto es esencial en todas las aulas de infantil, algo que debería tratarse más y más y más; que los niños exploren, manipulen, experimenten... Que le hables sobre algo y que puedan tocarlo, sentirlo.. siempre vivir la práctica y la experiencia porque siempre vas a recordar las cosas por hacerlas más que por leerlas o que te hablen sobre ellas. La práctica es esencial pero no solo en Infantil sino que también en todas las educaciones y ramas. Sobretodo un niño que lo que más necesita es manipular y tocar y sentir. Por ejemplo se le dice como es algo redondo y lo dibujan pero es más práctico darle una pelota y que vean como es algo redondo.
Tania Suárez.
Me pareció un video muy interesante ya que los niños como mejor aprenden es investigando ellos mismos.
Si buscan e investigan ellos, siempre van aprender más y eso no se les va olvidar.
Además se motivarán por aprender e incluso a aquellos que antes no le gustaba esa materia, por ejemplo la ciencia, le terminará gustando debido a que la actividad es entretenida.
Estefanía Sánchez de la Fuente
Ola!
Aprender facendo é unha técnica que hai que ter moi presente hoxe en día. O vídeo móstranos a motivación que os nenos teñen coa práctica.
É unha idea moi atractiva xa que axudamos os nenos a adentralos no mundo científico. Tamén nos mostra a creatividade coa que os nenos resolven o problema e exploran os obxectos.
Penso que como futuros docentes este tipo de material é moi axeitado para utilizar en aulas de E.I., xa que nesta etapa os nenos/as é mellor que aprendan de forma na que experimenten, observen e practiquen, non mediante libros.
Con estes novos métodos de aprendizaxe moitos dos nenos xa nos se aburrirán na escola, porque moitos cánsalles a rutina de colorear.
Algo que teñen que caracterizar as actividades é que teñen que ser atractivas.
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