Creamos este blog de blogs coa intención de que sexa un espazo útil para tod@s docentes, pero en especial para @s estudantes do segundo curso de Educación infantil. Nel recolleranse recursos para traballar a Educación para a saúde no aula. Ao ser un blog colaborativo o resultado final resultará da suma e da interrelación do traballo de tod@s. A opinión d@s lector@s tamén é importante; esperamos que as compartades deixando algún comentario. Un saúdo.
24 comentarios:
Bo día!
Pareceme moi boa esta iniciativa, xa que poñer en máns dos nenos elementos da natureza é moi positivo.
Positivo no sentido de que así aprenden a coñecer os elementos que conforman o medio ambiente no que vivimos: como se chaman, a súa finalidade, a súa forma, as súas cores...
Ademais desta iniciativa tamén se pode aproveitar o proceso de recoller todos estes elementos para logo traballar con eles, pois fanse saídas da escola das que se poden aproveitar grandes cousas,pois faise exercicio físico, respirase aire dos montes, moitos nenos verían árbores, plantas, flores... que nunca viran, etc...
Por último comento a idea de facer exercicios plásticos con materiais non comúns, isto apreceme unha idea fantástica xa que fai que os nenos estean en contacto directo con estes elementos, os manipulen... Ademais ao ter que realizar actividades con estes elementos a imaxinación xoga un papel moi importante.
Este traballo é bonito e creativo, xa que está feito con materiais da natureza, que os nenos poden recoller nunha saída conocendo distintos momentos e lugares e aproveitando medios e materias da natureza.
A experiencia é especialmente creativa, xa que con estes materiais naturais os nenos poden realizar o que se lles veña a mente, por isto debemos ofrecer materias aproveitados, sen gastar diñeiro e aproveitanso a imaxinación infantil, aparecerán cousas moi novedosas e fermosas.
Sonia Vázquez Álvarez
Este trabajo de la profesora Ángeles Vidal me parece muy interesante ya que hace que los niños manipulen la naturaleza, conociendo así el mundo que les rodea. Destaco la genial idea de aprovechar la estación del año en la que nos encontramos y utilizar hojas caídas que podemos encontrar todos los días de camino al colegio. De esta manera los niños pueden recoger el material cada día y después llevarlo al aula y una vez juntos, entre todos crear los maravillosos murales que vemos en estas imágenes.
De la misma forma que trabaja con los niños las emociones plásticas, como bien dice Andrea, también puede aprovechar para trabajar los colores, los tamaños, las formas… y posteriormente lo podría utilizar con otra época del año o con otro tema totalmente distinto.
Iria Martínez Riveiro.
Buenas tardes!
Esta es una iniciativa muy interesante para ponerse en contacto con el medio ambiente e ir conociendo los diferentes componentes, hojas, árboles, frutos....
Es muy importante que los niños tengan contacto con el medio que los rodea y con las actividades de esta entrada, hacemos que los niños participen de forma activa, divirtiéndose y experimentando como quedan las diferentes figuras con los distintos componenetes de su alrededor.
Un saúdo, María Carrera García!
Queda perfectamente explicado por la profesora en el principio de su cuaderno. Se ha trabajado la plástica, pero también el aprecio y la valoración del medio ambiente. Los niños han salido al campo, han apreciado los distintos colores y las texturas, formas,... que la naturaleza les ofrece, para después de una observación detenida decidir que papel le adjudican a cada uno de los materiales de que disponen.
El valor creativo de este tipo de iniciativas no tiene discusión. Partiendo de materiales que nadie aprecia, se han creado pequeñas obras de arte, ya que eso es lo que son.
Necesitamos dunha educación divertida e creativa, e esta paréceme unha actividade moi boa. Os nenos e nenas nacen sendo creativos pola liberdade de pensamento que teñen e os mestres de Infantil temos que ser animadores para que descubran as súas habilidades.
A tarefa permite desenrolar a creatividade e potencia a imaxinación, é orixinal; obxectivos fundamentais sobre os que se deberían basar todas as actividades plásticas. Crea nos nen@s suficiente interés para motivalos; non é unha actividade aburrida e da como resultado unha inmensa cantidade de traballos moi diferentes entre sí. Potencia tamén o razoamento do nen@, posto que terá que pensar que quere crear e como quere crealo.
Un alto grado de creatividade, porque ofrece a posibilidade de realización cada un como imaxine, sin ningún tipo de pauta; desenrola diferentes obxectivos, como potenciar a creatividade individual, traballar con diferentes materiais do entorno, seleccionar materiais... ademáis están en contacto directo con materiais da natureza (madeira, terra, pedras, follas secas...) suxestivos para o neno, polo que podemos traballar outros aspectos como é o coidado e a preservación do noso medio natural.
Esta foi unha das actividades que máis me gustaron persoalmente para poder levar a cabo na aula de Educación Infantil no seu futuro como docente. Deime conta que debemos acabar con estereotipos desgastados (sempre as mesmas actividades). Hai que darlles ós nen@s os estímulos adecuados para obter increíbles resultados.
Coñecer esta actividade levoume a buscar máis e son numerosas as actividades deste tipo que podemos atopar en Internet. Déixovos unha que podedes atopar en: "Crear con alimentos"
http://blocs.xtec.cat/mbardera/2011/01/02/publicitat-creativa-amb-aliments
Esta me paree una muy buena idea para trabajar con los niños,y hacercarlos a la naturaleza.
Y es algo que también se puede hacer en casa con ayuda de los padres, por lo que es mas gratificante para los niños.
Así que un 10 para los LAND ART
Eva Silva
Me parece una actividad muy creativa y original. Cada niño muestra su imaginación elaborando su propio cuadro.
Viendo esta actividad, como la anterior, como muchas expuestas en este blog que resultan originales y muy divertidas para trabajar con los niños, he de reconocer que me aparece un cierto “miedo” en mi cabeza. Miedo a la hora de verme en las clases con los niños y no ser capaz de realizar actividades de esta índole y que por tanto los niños se aburran de hacer lo mismo de siempre. En cierta manera dudo en ocasiones de mi capacidad de imaginación. Puede resultar una tontería esta forma de pensar, pero es algo que habitualmente me pongo a reflexionar y me plantea dudas.
Iniciativas deste tipo deberían darse máis a menudo nas aulas, xa que esta maneira de traballar permite desenvolver a creatividade nos máis pequenos permitíndolle que eles mesmos elaboren o que lles gusta con materiais naturais.
Por outro lado, permite que saian ao exterior, e coa axuda do mestre coñezan o medio no que viven. Así, os nenos poden exploralos na aula e falar sobre os diferentes materiais que recolleron.
Cristina Núñez Ouzande
Este tipo de actividades me resultan muy interesantes, ya que con ellas los niños pueden experimentar con el entorno y ser creativos. Ademas es una forma de que motivemos su curiosidad.
Estas actividades me recuerdan a las que hacia yo de pequeña en las excursiones con el colegio y veo que, por lo menos en mi zona, se están perdiendo estas actividades.
Un saludo
Katya Morandeira Cacho
Boas noites:
Este tipo de actividade é incrible. Non debemos de esquecernos que aos nenos lle encanta tocar e experimentar coas cousas. Tamén debemos de saber que ás veces os nenos o pasan moito mellor con unha simple pedra que con un boneto de estrena.
Con isto quero dicir, que a introducción de novos materiais e de novos recursos como estes van facer que a atención dos nenos aumenten e as súas ganas de facer cousas novas tamén.
Tocar un grupo de follas molladas e manchar as mans á hora de facer un debuxo con elas no chan van a facer que o neno teña o triple de interés de facer a actividade que se lle mandas colorear unha ficha con unha folla no outono.
Buenos días!
He de confesar que no conocía el Land Art y me he llevado una grata sorpresa al descubrirlo. Me parece interesantísimo trabajarlo con los niños.
Se trata de que los niños, con su creatividad, hagan una obra cuyo soporte es el propio paisaje natural. Considero que es muy buena herramienta para fomentar el trabajo en equipo y bien coordinado, además, lo importante no es el resultado final sino el proceso de elaboración y la experiencia que viven los niños trabajando con la naturaleza.
Como futura docente, sin duda, lo pondré en práctica, ya que me parece una actividad muy completa para trabajar prácticamente todas las competencias.
Os dejo un pequeño video sobre el Land Art:
http://www.youtube.com/watch?v=GIgKRF6GEW8
Un saludo,
Chus Martín Touriño
Moitos son os esforzos que hoxe en día fan os profesores por tratar cos nenos un tema tan de actualidade como é o coidado do medio ambiente e o respeto que debemos ter por el. Todos temos en maior ou menor medida, unha idea aproximada do que é o medio ambiente e do que podemos ou non facer para conservalo, os nenos tamén. Sen embargo, ata tempos recentes, veuse tratando dunha maneira moi teórica, estática, que permanece ao noso redor pero coa que non podemos nin debemos interactuar.
Por iso estou a favor deste tipo de inicitivas, aínda que non coñecía ata agora esta en concreto, si que estaba informada de diversas actividades que se están a levar a cabo nos centros de educación infantil e primaria nas diferentes épocas do ano. Entre elas, a creación de murais e diversos tipos de decoración para o centro, elaborados con materiais propios de cada época, como as propostas deste libro dixital, dedicadas ao outono.
Persoalmente, considero que para valorar a importancia da conservación do medio que nos rodea, é imprescindible disfrutalo cos nosos sentidos, é dicir, velo, tocalo… en resumen, interactuar con el. E creo que isto adquire máis importancia aínda cando nos atopamos nunha sociedade cada vez máis urbana, onde moitos nenos non contan con experiencias relacionadas co ámbito rural, a natureza… pois toda a súa familia vive agora na cidade. E por desgraza, coñezo bastantes casos.
Alba Souto Pereira.
Iria, no creo que sea adecuado que pienses así. Todos tenemos la capacidad de aprender y de desarrollar la cratividad. Sólo hay que querer, los geniales son muy pocos, la mayoría de las personas avanzamos y mejoramos gracias al esfuerzo y al trabajo.
Iria, diríache que: "unicamente quen non fai ningún esforzo está libre de poder fracasar". Fóra esas dudas. Un saúdo
Es una actividad perfecta, en conexión con la naturaleza, que aprovecha los recursos estacionales del entorno inmediato, implica salir del centro, buscar el material y después organizarlo de forma creativa, descubriendo la belleza de las cosas pequeñas, de lo que la mayoría de las veces nos pasa desapercibido. Fomenta el trabajo en grupo, el contacto con la naturaleza, el conocimiento del mundo natural, la creación de algo muy bello que con seguridad aumentará su autoestima. Y ademas con coste prácticamente cero. Algo para apuntar y tener en cuenta. Preciosa actividad
Inda que desgraciadamente non estamos coidando o noso medio ambiente como é debido, porque a verdade, en cuestión de pouco tempo apenas quedará natureza que apreciar,pareceme adecuada unha actividade coma esta para polo menos aproveitar a convivencia co noso planeta terra,para aprender con ela e que tanto nos, coma os nosos alumnos aprendan a querela, a respetala, porque quizais moita xente non se dea conta pero é un tesouro que deberiamos coidar por enriba de todo....
Jennifer Barroso Delgado
Tenéis razón, con esfuerzo y dedicación se consigue lo que nos proponemos. Un saludo
Hola:
Como se puede ver, no hacen falta grandes y costosos materiales para enseñarles cosas a l@s niñ@s, solo hay que tener un poco de imaginación y saber aprovechar los recursos que nos ofrece la naturaleza, de este modo, en cada estación del año podemos tratar un montón de temas relacionados con ellas solo recurriendo a lo que las propias estaciones nos ofrecen.
También es una forma divertida de aprender para l@s niñ@s, porque pueden expresar su creatividad manipulando y creando sin limitarlos a nada concreto.
saludos.
Como apunta Lorena Fernández no son necesarios costosos materiales para la elaboración de obras de arte. En este caso han hecho una serie de cuadros o láminas pero también se podrían hacer otro tipo de actividades como la creación de una orquesta, obra de teatro ya que con materiales reciclados u cosas viejas que se tengan en casa podemos hacer grandes cosas; todo es cuestión de pensar, mirar a nuestro alrededor y dejar volar nuestra imaginación.
También es verdad que puede que algunos adultos tengamos esta capacidad creativa un poco atrofiada, si ese es nuestro caso toca aprender de los niños. Yo soy de las que piensan que los adultos tenemos que aprender de los niños más de lo que tienen que aprender los niños de nosotros así que si nos faltan ideas.. ¿Qué mejor fuente que un grupo de niños de Educación Infantil?
Hola a todos,
Mi opinión la comparto con todas mis compañeras ya que es esencial que los niños se impliquen en la naturaleza y sean creativos con los materiales que encuentren en ellas. Es estupendo que los alumnos se diviertan y saquen a la luz su imaginación, que manipuelen los elementos que se encuentran en el medio ambiente, lo compartan, etc. Que experimenten los olores, colores, texturas. Siempre aprovechando elementos de la naturaleza o elementos reciclados para que los niños vean que se pueden divertir con estas cosas y que no siempre hay que gastar dinero para divertirse.
Tania Suárez.
Me parece muy buena idea ya que estas actividades fomentan la creatividad, la imaginación, y las relaciones sociales, fortaleciendo las relaciones entre compañeros y creando nuevos vínculos de amistad.
Estas actividades son estupendas para estimular, prevenir y resolver dificultades, permitiendo al niño expresarse y dar rienda suelta a su creatividad a través de actividades placenteras.
Sirven para entrenar diferentes áreas permitiendo al niño desarrollar y afianzar sus destrezas, por ejemplo en el área motora fina, una mayor soltura de sus dedos y manos.
Estefanía Sánchez de la Fuente
Ola!
O traballo que se mostra é practicamente moi creativo xa que se realiza con materiais procedentes da natureza.
O neno nesta actividade mostra a capacidade de imaxinación que pode ter para a elaboración do obxecto.
Con esta iniciativa vemos que os nenos tras a utilización de novos materias e recursos mostran máis interese o realizar as actividades.
Publicar un comentario